No sé si ya habrá salido por aquí, o si quizás no debe ir en nuevo tema, pero creo que el estudio tiene suficiente relevancia como para que sea de nuestro interés (de los que llevamos el 2.2 diésel).
El primer párrafo del abatract no puede ser más esclarecedor (y, ojo, es de 2009, así que nadie –con "nadie" me refiero a las marcas– puede decir que esto le pilla de nuevas):
"Increasing interest in biofuels—specifically, biodiesel as a pathway to energy diversity and security—has necessitated the need for research on the performance and utilization of these fuels and fuel blends in current and future vehicle fleets. One critical research area is related to achieving a full understanding of the impact of biodiesel fuel blends on advanced emission control systems. In addition, the use of biodiesel fuel blends can degrade diesel engine oil performance and impact oil drain interval requirements."
http://www.nrel.gov/docs/fy09osti/44833.pdf
El primer párrafo del abatract no puede ser más esclarecedor (y, ojo, es de 2009, así que nadie –con "nadie" me refiero a las marcas– puede decir que esto le pilla de nuevas):
"Increasing interest in biofuels—specifically, biodiesel as a pathway to energy diversity and security—has necessitated the need for research on the performance and utilization of these fuels and fuel blends in current and future vehicle fleets. One critical research area is related to achieving a full understanding of the impact of biodiesel fuel blends on advanced emission control systems. In addition, the use of biodiesel fuel blends can degrade diesel engine oil performance and impact oil drain interval requirements."
http://www.nrel.gov/docs/fy09osti/44833.pdf