The DPF or Diesel Particulate Filter is an emissions filter in the exhaust system. This device traps soot and PM emissions (black smoke). These trace emissions are a mixture of pure carbons and poly-aromatic hydrocarbons. The smallest of these particles (e.g. PM2.5) are found in studies to be carcinogenic.
El dpf o filtro de particulas diesel es un filtro de emisiones en el sistema de escape. Este sistema atrapa el hollin y emisiones de particula (humo negro). Estas emisiones son una mezcla de carbono puro y hidrocarbonos poliaromaticos. Las mas pequeñas de etas particulas son cancerigenas
The DPF can only hold so much soot before it is full and begins to restrict the exhaust flow. The soot must be oxidized into harmless CO2 and H2O which passes easily out of the filter, clearing it to trap more soot. The oxidation process can be caused by simply getting the exhaust air hot enough. Diesels run lean, so there is excess oxygen readily available in the exhaust stream, it just needs to be activated by heat.
El dpf solo puede retener hollin hasta que se llena y comienza a restringir el flujo del escape. El hollin se debe entonces oxidar en inofensivos co2 y agua que salen facilmente por el escape, el filtro queda limpio y preparado para recoger mas hollin. El proceso de oxidacion se puede provocar, consiguiendo simplemente que la temperatura en el escape suba lo suficiente. Siempre hay oxigeno disponible, asi que solo hace falta calor para activar la oxidacion.
This heat can be caused by running the engine very hard. It just needs to be run long enough to completely oxidize the soot. This is highly unusual for automotive applications; it is very rare to give a passenger vehicle 50-100% throttle for 10-30mins at a time (salt flats?). Since the oxidation is a byproduct of running the engine hard and is not controlled by the computer, this is called “passive regeneration”.
El calor se puede provocar con una conduccion agresiva, y si esta es suficientemente larga es suficiente para completar la oxidacion. Pero esto es inusual en una utilizacion normal. Mantener durante 10-30 min una conduccion agresiva no es habitual. Cuando esto sucede se llama regeneracion pasiva, ya que no viene controlada por ningun ordenador.
Alternatively, a small amount of diesel fuel can be injected into the exhaust and reacts/burns on the DOC catalyst ahead of the DPF. This reaction of raw fuel heats up the exhaust enough to induce the soot to oxidize in the DPF. Since the exhaust temperature is actively heated by the engine computer controls, this is called “active regeneration”. This style of active regen with raw fuel injection into the exhaust is called “dosing”. There are other designs to achieve this heating. These active regens can last for about 10-60mins depending on the design and soot load.
Como alternativa, una pequeña cantidad de diesel se inyecta en el escape para ser quemada en el catalizador del dpf. Esta reaccion sube la temperatura en el escape provocando la mencionada oxidacion. Puesto que esta accion viene provocada por un control de computadora se denomina regeneracion activa. Existen tambien otros metodos para lograr este calentamiento del escape. Estas reg activas duran entre 10 y 60 minutos dependiendo de como esten programadas
If the Mazda dosing system is in-cylinder fuel injection during the exhaust stroke, then they may have control calibration issue causing the fuel to drip past the piston rings into the crankcase, thus diluting the oil with fuel.
Si el coche esta metiendo gasoil en los cilindros cuando tiene lugar la regeneracion puede ser un fallo de calibracion que esta causando que el gasoil pase a traves de los segmentos de los pistones al aceite del motor
Or it may be caused by the operator consistently turning the motor off during a regen event.
Tambien se puede producir cuando el conductor apaga el motor mientras se esta producciendo una regeneracion del dpf